هر شرکتی مزیت ها و قابلیت هایی دارد که متفاوت از شرکت های رقیب است و لازم است که این قابلیت ها به نحوی به اطلاع مخاطبان برسد تا آنان با قدرت انتخاب بهتر و بیشتری نسبت به خرید محصولات تصمیم بگیرند. در واقع مزیت رقابتی مجموعه ای از توانایی های منحصر به فرد یک شرکت است که اجازه نفوذ به بازارهای دلخواه و برتری به رقبا را برای آن شرکت فراهم می کند.
شرکت ها در زمینه های مختلفی می توانند مزیت رقابتی داشته باشند که عبارتند از؛
استفاده از تکنولوژی پیشرفته در تولید محصول
کاهش هزینه ها و کاهش قیمت
استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد
افزایش کیفیت محصولات
خدمات پس از فروش منحصر به فرد و ایجاد ارزش برای مشتری
به طور خلاصه، مزیت رقابتی ارزش های قابل ارائه یک شرکت به مشتریانش است، و شامل مجموعه عوامل یا توانمندی هایی است که همواره شرکت را به نشان دادن عملکردی بهتر از رقبا قادر می سازد.
در ذیل نمونه متن «چرا ما؟» به عنوان پیشنهاد تسهیل گستر ارائه می شود، شما نیز متن مربوط به مزیت های شرکت و اینکه چرا مشتری باید شما را انتخاب کند، با توجه به امکانات شرکت خود تهیه و ارائه نمائید.
نمونه متن چرا ما؟
1. نیروی انسانی متخصص و کارآمد
2. ظرفیت بالای تولید
3. تولید بر اساس نیاز / سفارش مشتری
4. کیفیت برتر محصولات و خدمات
5. خدمات فنی و پشتیبانی در سراسر کشور
6. تولید مطابق با استاندارد [نام استاندارد]
7. قیمت مناسب
8. استفاده از تکنولوژی [نام تکنولوژی به کار رفته]
9. نظام توزیع گسترده و سریع
10. حمل رایگان